Cesty jsou jen čáry našich snů... slyší slunce

Cesty jsou jen čáry našich snů... slyší slunce

pondělí 13. října 2014

noc a den

byla noc jak stvořená pro výlet


Měsíc. lehce couvá. Ale oslňuje krajinu. Cesta do kopců jen při stříbřitém světle, vynořující se obrysy skal, promrzající tundra.. a světla města blikají v dálce, ještě pár kroků a zmizí za hřebenem


a o kus dál, na severní straně světa, jako elektrizující pulzující úhoři, svíji se po černém nebi polární záře


V jednu chvíli jsem koukal na nebe a procházel soutěskou. Ten sob kus ode mne se lekl víc než já. Nevím jak se může naštvat, takhle v noci, běžel šikmo ode mne a prudce dýchal a chrčel s každým nadechnutím. Kameny se drolili strání, raděj jsem se klidil na opačnou stranu. A díky tomu jsem opět našel pěšinku, z které jsem odbočil, když jsem hltal očima zelenou noc. Tak půjdu ještě, půl hodiny max a najdu pěkné rovné místo na spaní. Opět mi ho ukázali sobi. Páslo se tam malé stádo, občas zvedli hlavy, aby se podívali, jak mi to jde


stan jsem postavil na kruhovém plácku, půda už byla zmrzlá, sobi klidní, nebe plné oktaríny


zmrzlé ráno


východ slunce je v tuto roční doby jako stvořený pro ty, co si rádi přispí


cesta


voda, zajásal jsem v duchu, bude čaj.. akorát se na tom dalo bruslit. louže promrzlá až ke kamenům


stádečko z noci


tančí se soby


jeden fešák pro fanynky


v zamrzlém potoce se dají najít tůňky, čaj bude


měsíční krajina


jako z jiného světa


čarokrásná


relax


podle těchto kytek se dá krásně poznat, kde jsou v tundře mokřady. Většinou víte, že tam zahučíte až nad boty. Teď už je zem zmrzlá, ale kytky se stále drží...


procházel jsem kolem skal a kamenů. Vzpomněl jsem si, jak se v písních a básních opěvují mlčenlivé a tiché kameny. A jiní lidé při tom s nimi mluví.
položil jsem dlaně a čelo na studenou plochu balvanu, čnícího z trávy
v hlavě se mi objevila slova
abych slyšel kameny, musím se napřed naučit poslouchat. Vypnout běžící myšlenky v hlavě a vnímat jen tok přítomné energie, proudící mnou a pulzující okolo. Energii Země.
Pak uslyším mluvit kameny, stromy, vítr, Slunce..


na stráních schovávajících se před sluncem


země trollů


pupek ostrova


oblíbené piknikové místo rodin s dětmi, párů, výletníků, běžců..
stačí vystoupat 600 výškových metrů. Asi jak ze Svatýho Petra na Pláň. 
po práci na kopec


a pak zase dolů, na autobus, den se pomalu rozpouští v šeru


oko medusy


a příjemný večerní mejdan na závěr


Fri Flyt tour
10 years Field Productions
and
 MSP - Days of my youth

Žádné komentáře:

Okomentovat